fredag 2 januari 2009

Lugnet efter stormen?

Idag var det äntligen lite lugnare. Hörde ngr smällar men då var vi inne och Hanna reagerade faktiskt inte! Nyår var ett h-lvete och jag hoppas att jag aldrig kommer att få uppleva det igen. Nästa nyår ska jag inte vara hemma, det går bara inte. Trots flera lugnande tabletter så skakade Hanna som ett asplöv. Jag spelade hög musik hela natten och kvällen spenderades i sängen i källaren med Hanna under både täcke och filt. Jag klappade inte på henne utan hon låg bara där bredvid mig och så försökte jag vara så lugn som möjligt i hopp om att det skulle smitta av sig på henne, det gjorde det väl bit vis men för det mesta var det riktigt illa. Nu är det värsta över hoppas jag men smällandet är väl inte över än. Det blir fortfarande korta promenader här hemma och ngr dagar har vi åkt ut till landet och promenerat och åkt ut i skogen och gått där oxå. Idag har hon fått nöja sig med korta promenader men hon verkar rätt nöjd ändå.

Idag har jag börjat med stegräknare, fast idag var väl inte den bästa dagen att börja med eftersom jag legat i soffan och läst CU (älskar den boken!) i flera timmar (jag läser väldigt långsamt) och det bara blivit korta promenader.

Iom att det är nytt år så tänkte jag sätta upp lite saker som jag borde bli bättre på:
*Bli mer aktiv
*Bli mer positiv och våga mer
*Få bättre kondition
*Planera hundträningen bättre och förbereda den bättre och bättre variation
*Inte fundera så mkt och inte vara så orolig över allt och inget

Nu finns det inga ursäkter längre iom att det är officiellt!

Inga kommentarer: