söndag 11 januari 2009

Söndagsträning

Idag har vi tränat med Martina och Villgott. Jag och Hanna tränade lite apportering, både att hålla den lite längre i munnen samt rörelse. Det gick bra och vi varvade med lite lek men hon var lite svår lekt idag. Det blåste och var inget höjdar väder och stackars Villgott frös.
Vi fick ett hundmöte med en hund som gjorde utfall och Hanna sa inte ett ljud! Hon blev lite förvånad och såg ut som ett frågetecken men var tyst. Lycklig matte!! Vi såg/mötte 2 hundar till och det gick oxå helt okej. Hon skällde när den första hunden hade passerat men det blev nog lite mkt för henne eftersom vi precis skulle möta Martina i samma veva.

Jag väntar på svar från HC, idag är det bara 17 dagar kvar om jag räknat rätt. Hoppas att jag får svar snart!

Idag ska jag träna med Aragorn, det ska bli spännande. Jag har inte träffat honom speciellt mkt och han är inte klickertränad. Tänkte börja med kontakt, omvänt lockande, frisignal, lek och shejpa fram ett backande. Det ska bli intressant och se hur det går!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna var ju jätteduktig! Hon sprang ju som bara den med leksaken (i alla fall vad jag kunde se)Hon verkar tom tycka att det är kul?

Jag hoppas på lite bättre väder till nästa söndag, V tyckte inte att det var någon höjdare även om han tycker att det bästa som finns är att få vara runt Hanna.

Det skulle vara kul att kunna sätta undan V (och veta att han inte sitter och hoppar i sin ensam/frusenhet) så att jag kan kika lite mer på när och hur ni tränar, förhoppningsvis får vi möjlighet till det framöver?

Tack så jättemycket för lånet av boken! Jag skrev av ett par recept direkt och tänkte lämna tillbaka boken men sedan kom jag på att jag nog skall ta ett par kik till i den, vi behöver lite recept på lager....du får den senast på söndag.

Jag hoppas att du snart får svar från HC! Jag förstår om du är nervös!

Hannibanni & Chippendale sa...

Det är ingen brådska med boken jag har nyss bakat så att jag har ett litet lager i frysen så jag är inte i behov av boken just nu. Hoppas du hittar ngr bra recept som faller Villgott i smaken!

Ja det går bra om jag rör mig snabbt/små springer eller backar. Greppet är inte det bästa men jag vet inte om jag ska bry mig om det, bara hon inte tuggar. Det är sista biten att komma ända fram till mig som går trögt men det kan ju oxå bero på att jag klickar henne innan hon helt är framme. Ska testa att vänta ut henne och se vad som händer.

Hoppas oxå på bättre väder nästa gång så länge man slipper blåsten och regnet så tycker jag att det går rätt bra.

Jag har inte fått svar än.. Jag vet inte hur ofta jag kollar min mail varje dag!