lördag 10 januari 2009

Vink-i-vink

Jag beslöt mig tillslut för att lära Hanna att vinka nu när det går så bra med att lyfta tassen. Fast jag ville ha henne sittandes och det var lite svårt för henne att koppla ihop at thon skulle sitta och använda tassen på samma gång men nu börjar det ta sig! Hon sitter och lyfter tassen glatt men jag vill ha lite mer rejäla och högre tasslyft innan jag är helt nöjd och sen ska vi lägga på två lyft innan klick men jag vill få fram rejäla lyft först.

Nickandet har vi inte tränat så mkt på sen sist men det ska vi snart ta tag i igen (det är ju så roligt att börja med ngt nytt...) Så fort vi slängt ut granen (så vi får lite mer plats) ska vi ta tag i rulla in sig i filten tricket oxå, det är ju i stort sett klart men jag har inte satt på kommado ännu.

Idag sla vi på middag hos mormor och morfar och imorgon är det träning med Villgott igen, det ser jag fram emot! Har bla tänkt träna lite apportering imorgon. Vi har inte haft ngr hundmöten sen sist jag bloggade, jag var på jakt efter möten igår men vi hittade inga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, det där med trix är lätt beroendeframkallande har jag märkt!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det är det verkligen!