torsdag 15 januari 2009

Slö

Idag känner jag mig allmänt slö, ingen bra idé att vara uppe till ett-halv två när man ska upp tidigt och jobba dagen efter. Jag gick till jobbet idag och så gick jag hem igen när arbetsdagen var slut. Imorgon ska jag oxå gå till och från jobbet men på vägen hem ska jag köpa mig en STOR påse godis. Undrar hur mkt jag har kvar när jag väl kommit hem....

Vi har fortsatt med vinkandet men hon blir lite frustrerad när jag väntar så att hon viftar med tassen två gånger innan jag belönar. Hon försöker för det mesta att hålla kvar tassen en stund uppe i luften och det ser ut som att hon riktigt pekar på godiset. En riktig gottegris precis som sin matte.
Variation i träningen går inte jättebra. Jag lyckas alltid bli fast och träna på samma sak. Nu blir det inget mer vinkande idag utan sen ska vi träna på antingen apportering eller rulla-in-sig-i-filten- tricket men jag vet bara inte vad jag ska döpa tricket till.

Igår (i natt) hade vi ett lyckat hundmöte och det hade vi häromdagen oxå. Men vi står fortfarande still och kikar. Jag kommer alltid på i efterhand att vi kanske skulle rört på oss lite, alltid lätt att vara efterklok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som går till (från) jobbet, det måste ta en evighet? Hur långt kan det vara? Då är du ju värd en STOR godispåse som belöning!

Kul med trix! Jag har kommit fram till att jag bara skall köra/påbörja ett trix åt gången, jag skall gå vidare först när jag har döpt beteendet. Det finns så mycket annat som vi kan och bör träna paralellt och jag rör gärna ihop det för mig.

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det tycker jag oxå att jag är värd för det är en bit att gå! Det tar ca 30-40 minuter att gå in till stan men det känns längre för det är en tråkig väg att gå.

Det låter vettigt! Jag ska nog oxå döpa beteendet innan jag börjar med nytt.