onsdag 7 januari 2009

Pust!

Eftersom vi håller på att miljöträna just nu bestämde jag mig för att vi skulle gå ut till Segerstorp idag. Men nu efterhand kan jag nog konstatera att det blev lite väl mkt miljöträning på en och samma gång. När vi kom fram tog jag på henne linan och hon har nog aldrig sprungit (?) så mkt. Hon kunde slappna av igen efter alla läskigheter och fick fullständigt fnatt. Hon for efter en hare som sprang över fältet och jag är väldigt glad att jag hade lina på henne! Efter Segertorp gick vi in till stan (kontoret) och sen åkte vi bil hem. Promenaden tog ca 2,5 timme. Jag tyckte det kändes som vi hade varit ute mkt längre. Hanna tyckte att det var väldigt läskigt att gå på ställen som hon inte gått tidigare och det blev ju en hel del. Jag trodde inte att hon skulle vara så rädd eftersom det inte var speciellt mkt folk utan mest bilar. Vi såg två hundar och Hanna gick med svansen mellan bena och ville bara försvinna därifrån så fort som möjligt. Nu blir det inte mer miljöträning idag men imorrn går vi kanske en runda men vi håller oss här i närheten (det finns många läskiga kvarter kvar här).

Idag har jag filmat nicka-träningen men jag har inte haft tid att lägga upp den på internet än. Det får nog bli imorgon.

Nu ska jag gå ner och laga mat för jag är hungrig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rejäl tur ni var ute på! Jag tror inte att det är fel att belasta dem lite extra emellanåt även om du kanske kände att det blev i mesta laget för henne? Så länge de inte ökar i stress i övrigt och man gör annat emellan (kombinerar med avslappning/massage) så skulle jag nog inte oroa mig.

Jag ser fram emot söndagsträningen! Nu verkar det som om det skall bli mildare, jag måste börja fila på vad jag skulle kunna tänkas träna på....upplet får det nog bli, lite tasstarget också kanske...

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det blev en rejäl runda. Nej det är kanske inte fel att belasta lite extra men idag har vi tagit vila från miljöträningen (vädret är ju så trisst med).

Jag ser oxå fram emot söndagsträningen!