torsdag 29 januari 2009

Jag borde handla oftare

Var ute en sväng på stan idag för att köpa lite grejer som jag har på min inköpslista (se föregående inlägg). Allt hann jag tyvärr inte med men jag fick iaf köpt strumpor, jacka, köttfärs, tonfisk (till hundgodiset) och ramat in min pappas födelsedagspresent. Det var halva priset på jackan men det trodde inte killen i kassan men jag var helt säker så han fick gå och fråga en annan i personalen. Mycket riktigt det var halva priset, från början kostade den ca 398 och jag fick den för 75kr. Han måste ha gjort fel i kassan men jag betalade glatt 75kr och skyndade mig ut ur affären. Eftersom jag betalde kontant kan han inte kontakta mig i efterhand =) Så jag har fått både skor och jacka för 75kr! Hade det varit en liten affär hade jag sagt till men när det är sådana här stora affärskedjor med butiker överallt så drabbar det ingen fattig.

Nu har jag väckarklocka, frolic, fingervantar, tandborste, tandkräm, schampoo, balsam och ev ett koppel till (har inte bestämt mig för om jag ska köpa ett koppel till ännu)kvar att köpa. Plus mat till alla matlådor oxå. Oj vad mkt jag har kvar att göra...

Idag ska jag göra hundgodis av köttfärsen jag köpte idag och så ska jag tvätta minst en tvätt och ev. tvätta ngr grejer för hand och spraya skorna så nu har jag inte tid att sitta här längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Vilka fynd du gör!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja jag kan inte klaga!