måndag 5 januari 2009

Mot Södertälje!

Är med i en stegräknarutmaning där man ska gå ett visst antal steg/vecka för att komma fram till olika mål. Första målet är Södertälje (man går alltså sträckan Stockholm-Södertälje). Utmaningen började idag och jag glömde naturligtvis att sätta på mig min stegräknare i morse så jag ligger lite efter...

Jag har börjat lära Hanna ett nytt trick: att Nicka. Inte nicka en boll utan röra huvudet upp och ner (och hålla med matte). Det ser jätteroligt ut för hon lyfter tassen samtidigt och nickandet ser mer ut som om hon har konstiga ryckningar/skakningar.

Igår hann jag inte riktigt skriva färdigt mitt inlägg så jag fortsätter idag istället. Vi promenerade med Martina och Villgott igår, alltid lika trevligt. Vi fick ett hundmöte på nära håll och det gick jättebra! Hanna satt så snällt bredvid mig och sa inte ett ljud och jag belönade med tonfiskgodis. Jag hade gått över 10 000 steg innan lunch men tyvärr så latade jag mig resten av dan och jag kom väl upp i 14 000-15 000 steg.

Nu när smällandet förhoppningsvis är över, det kan väl smälla till ngn gång men det är betydligt lugnare nu (peppar,peppar) så ska vi ta tag i miljöträningen igen och koppelgåendet och Look at that game! Funderar på om jag ska köra look at that när det gäller flygplan oxå? Eller om man kanske bara ska gå vidare som om inget har hänt. Jag kan ju köra look at that om hon låser sig på flygplanet. Inomhus ska vi börja med avslappning och gå till mattan/filten och fortsätta med våra shapingtricks och kanske lite apportering oxå.

Inga kommentarer: