söndag 18 januari 2009

Egen söndagsträning

Idag fick jag och Hanna ha egen söndagsträning, Martina var sjuk så dom kunde inte komma. Hanna som på ngt underligt sätt visste att det var söndag for runt som en idiot inne och pep och gjorde riktiga OS-löpningar mellan hallen och vardagsrummet. Vi gick ut och hade träning på egen hand, vi gick en sväng och hon hoppade och studsade i kopplet och höll på att gå av på mitten så fort hon såg en bil eller människa. Vi stannade på en gräsplan (inte vanliga stället utan vi höll till vid fotbollsplanen) och körde ett minipass. Tack vare hennes ivrighet fick vi till riktigt höga och fina tasslyft! Eftersom det inte var så skönt ute gick vi in och fortsatte träningen i vardagsrummet. Det blev en blandning av allt möjligt och jag fick filmat en del oxå men jag har inte lagt in det på datorn ännu, det får bli morgondagens projekt.

Efter träningen åkte vi ut till landet och promenerade, det var rätt blåsigt och Hanna var rädd för nästan allt. Allt var läskigt och hon gick beredd på att fly om ngt skulle inträffa. Det hände inget, vi såg inget förutom två stycken som red men det var långt bort och dom var på väg bort från oss.

Väl hemma igen blev jag väldigt trött och slö. Jag var iofs uppe till 2-3 inatt men jag tycker iaf inte att jag borde vara trött. Har legat och myst med Hanna i soffan en stund men sen började hon tvätta framtassarna och när hon ändå var i farten passade hon på att tvätta mitt ansikte oxå. Nu har vi varit ute en kort sväng men jag är fortfarande trött. Det är ingen idé att jag sover/vilar en stund för jag blir illamående när jag vaknar igen av ngn anledning och då är jag hellre trött.

Har fortfarande inte hört ngt från HC. Jag får ta och ringa i veckan (jag som hatar att ringa) och jag känner mig så tjatig men samtidigt vill jag veta hur det blir. Det är ju en del som behöver packas och planeras och det är snart bara en vecka kvar. Jag börjar bli lite nervös men det ska bli så underbart kul och spännande, om det nu blir ngt vill säga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att det inte blev någon träning, jag hade sett fram emot det. Stackars Hanna, hon blev alldeles till sig, vi får försöka oss på en gemensam promenad någon kväll i veckan så att Hanna får lite support från Villgott.

Tråkigt att du inte fått svar än men du har säkert kommit in. Jag håller i alla fall tummarna! Ring och hör! Du tjatar ju inte, du vill ju bara veta. Jag har också lättare telefonskräck när det gäller mig privat(den har blivit bättre med åldern och i jobbet och åt andra ringer jag gärna)

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det kan vi göra. Man kan ju inte rå för att man blir sjuk, hoppas att du är bättre iaf!

Ja jag får ta och ringa ngn idag men jag väntar nog till imorgon =)

Anonym sa...

Japp, jag är bättre!