torsdag 8 januari 2009

Misslyckat hundmöte igen

Typiskt. Ska bara gå runt huset så Hanna får kissat och tar på mig min mammas jacka (som är alldeles för stor för mig) och jag tänkte att nej jag behöver inget godis vi ska ju gå in med en gång. Möter såklart en hund och Hanna skäller som en tok och jag försöker lugna ner henne efter bästa förmåga. Jag försöker få henne att sitta samtidigt som jag vänder ryggen mot mötet men det går inte speciellt bra. Hon sitter till slut men gör ngr ryck och skällanden innan jag lyckas få henne att sitta igen. Jag kliar henne i nacken och masserar hennes öra men hon har svårt att lugna sig och när jag tittar bakåt står gubben med hunden kvar och glor på samma ställe. Tillslut kommer dom iväg i sakta mak men jag rör mig inte förrän dom försvunnit helt. Usch jag blir så irriterad på mig själv just för att jag tänkte tanken att "jag behöver inget godis vi ska ju gå in med en gång". Om jag hade tagit med mig godis hade vi säkert inte mött dom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen skada skedd! Hanna skötte sig ju exemplariskt vid hundmötet igår. Dessutom så fixade hon ju pensionärerna med stavar med bravur - bra jobbat!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det kändes riktigt bra!