tisdag 30 december 2008

Variation och planering

Jag måste ha mer variation och planering i min träning. Det blir så lätt att jag tränar samma sak flera pass i rad just för att det är så kul (att jag kommit på en ny grej som jag bara måste prova). Jag vet inte hur mkt halvfärdiga saker som vi har. Det får nog bli mitt nyårslöfte!

Vi har börjat med apporteringen igen fortfarande leksak. Det var ett tag sedan vi gjorde detta och det märktes tydligt igår. Idag är vi ikapp och jag har fått henne i rörelse och det funkar bra. Idag testade jag att backa och att hon går MOT mig med leksaken och det har gått jättebra. Men hon kopplar fortfarande inte att hon ska lämna den i min hand. jag har testat handtarget men hon drar tillbaka huvdet när jag tar fram handen (jag tror det är för att jag har kört omvänt lockande med godis i handen och då har jag ju belönat för att hon drar tillbaka huvudet). Greppet behöver vi jobba mer med. Om hon plockar upp leksaken från golvet så håller hon den ganska löst och hon tappar den i bland.

Nu har hundtränaren börjat gälla och då kanske jag kan få en bättre översikt och planering av min träning, det ska bli kul! Kanske att man för en gångs skull kan lyckas med sitt nyårslöfte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att läsa om dina nyårslöften och att du har tänkt ta "Hundtränaren 2009" till hjälp. Jag är inne på precis samma linje!

Som du vet så fastnar jag också på vissa saker, eller hittar på nya innnan jag nått dit jag vill med tidigare projekt. Att UTVECKLAS, skall nog bli mitt motto inför 2009(bättre planering måste nog också ingå och utvärdera och variera och......)!

Hannibanni & Chippendale sa...

haha jag känner igen det där..
Utvecklas, det var ett bra motto!