onsdag 10 december 2008

Två veckor kvar till julafton

Det känns jättekonstigt och jag som inte har köpt en enda julklapp ännu. Jaja det löser sig nog..kankse..

Imorse hade vi två lyckade hundmöten. Eller möten och möten är kanske att ta i men vi såg två hundar och jag lyckades få med mig Hanna utan problem (med godismatning förstås men ändå!). Jag (godiset) var mkt intressantare än hundarna och det känns bra. Vi har återgått till frolic i brist på annat för jag upptäckte igår när jag skrapade Hannas tänder att hon fått små gråa prickar på framtänderna och jag misstänker att det är från tuben. Jag ska göra lite nytt köttfärsgodis men jag har inte kommit så långt ännu.

Igår skrapade jag som sagt tänderna på Hanna och när vi var klara och hon ändå låg i mitt knä tänkte jag testa med lite massage (få henne att bli helt avslappnad). Det har funkat okej förut men då har hon redan legat och sovit. Jag tror att vi höll på i 1,5 timme sen kom min mamma hem och då gav jag upp. Hon har sprattlat, pipit och krånglat men jag trodde att hon skulle ge sig om jag bara fortsatte men det gjorde hon inte. Där har vi en bra bit kvar! Så kändes det med leken oxå i början men nu går ju den som en dans. Skam den som ger sig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att ni är riktigt duktiga!

Jag är så nyfiken, hur gick uppkörningen?

Hannibanni & Chippendale sa...

tack!

Det var ingen riktig uppkörning utan jag skulle bara göra det för min lärare så att jag skulle få känna på hur det går till. Det gick jättedåligt, jag var väldigt nervös och ofokuserad. Usch! Tur att det inte var den riktiga uppkörningen (halkan är ju inte förrän i januari så uppkörningen blir väl i slutet av den månaden.

Anonym sa...

Vad bra att du fick testa på din körskolelärare först, bra med lite mental träning även om du kanske blev mer nervös än du hade föreställt dig?