måndag 15 december 2008

Hannas nya (o)vana

Hanna har börjat med en ny grej som jag INTE gillar, hon har börjat smita ut genom dörren. När ngn kommer hem går hon fram och hälsar och smiter ut genom dörren. Igår var jag på ovanvåningen när min pappa kommer hem, Hanna smiter ut och väl ute går det precis förbi en tant som naturligtvis får sig en utskällning. Samma sak idag när målaren kommer, Hanna smiter ut men kommer som tur var in direkt när jag ropar. Jag gillar inte alls detta, visserligen har det bara hänt 2 ggr men det är 2 ggr för mkt. Tänk om grannens katter är ute? Då lär hon inte bry sig om att jag står inne och ropar...

I år ska Hanna få en bilbur i julklapp, vad glad hon ska bli... Det får väl bli ett smaskigt tuggben oxå. På tal om julklappar så har jag köpt nästan allihop (förutom till min systerdotter), det känns riktigt skönt. Nu ska jag bara slå in dom oxå.

Idag har jag äntligen fått hem fotoboken med hundarna, jag är riktigt nöjd men det känns när jag ser bilderna på Chip. Min lille underbara knas. Har även gjort förstoringar på 2 foton av honom så snart hänger han på väggen. Hanna ska oxå hängas på väggen och även Roger när min syster får tummen ur och skickar bilderna till mig.

Nu ska jag fixa med årets julkort, Hanna får stå själv som modell i år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag gillar hundfoton!

Jag fick porträttfotografering av Villgott när jag fyllde år så han har varit i fotoateljé hos Doverhom. Han skötte sig faktiskt över förväntan och det blev riktigt fina foton. Så Villgott "hänger också på väggen".

Lustig (o)vana Hanna har skaffat sig. Hon tycker ju givetvis att det är toppen att få sticka ut och kika in omgivninge på eget bevåg.