lördag 27 december 2008

Jobbig tid

Vi har en jobbig tid framför oss nu och jag har släppt allt vad kopplegående heter. Hanna få panik ute när det smäller och då är det ingen idé att ens tänka koppelgående. Det är bara att försöka hålla sig lugn och hoppas att det smittar av sig på Hanna (fast det verkar inte så). Det är så hemskt att se denna paniken som hon får. Så ONÖDIGT! Men vi lever inte i en perfekt värld och det är bara att försöka stå ut. Har tabletter som jag ska ge henne på nyårsafton men hur jag ska få ut henne så hon kan kissa återstår att se.

Ärr trött på alla vet-bäst människor som finns. Det spelar ingen roll om det är hundträning eller vad det är man håller på med så finns det alltid människor som tror sig veta bäst och är inte sena på att tala om det för en vare sig man vill eller inte. På morgonrundan på julafton rann min bägare över och jag sa till Mr jag-vet-bäst att sköta sitt och att han kunde ta och gå hem med sin hund! (fast i lite andra ord) Jag är så fruktansvärt trött på dessa männikor!

I julklapp fick jag en videokamera! Nu kan jag filma träningen! Har precis laddat klart batteriet och nu ska jag se om jag lyckas få igång den. Vi filmade träningen på spårkursen jag gick i våras och det var väldigt praktiskt, man såg så tydligt vad man gjorde för fel och när man ändrade och gjorde rätt blev gick träningen mkt bättre!

På tal om träning har vi tränat en del shejping av trick (att lyfta höger framtass). Fast jag har inte riktigt bestämt mig hur jag vill utveckla tricket. Vill jag att hon ska vinka? Eller ska hon stå still med tassen rakt ut? Eller ngt annat? Detta skulle man ju bestämt sig för innan man började men ja ja..

Gott Nytt år på er!

Inga kommentarer: