måndag 8 december 2008

Typiskt

Idag var det dags för nya tag. Tyvärr var jag inte riktigt redo imorse då vi mötte samma hund 2 ggr. Första gången gick okej, Hanna tystnade snabbt men andra gången skällde hon ut hunden efter noter.. På lunchen band jag fast klickern runt armen för att kunna komma åt den snabbt. Precis när vi ska gå in kommer grannen ut genom dörren (pensionär) och jag klickar. Då hör inte Hanna klickern men hon var tyst iaf. Vi gick snabbt upp för trappan och där tar jag fram en godis som hon får gnaga i sig från min hand (för då tar det lite längre tid) medan jag låser upp dörren.
Jag använder en i-click och den låter inte lite högt som en "vanlig" klicker, det dumma med mina vanliga klickers är att det inte går att binda ett snöre i dem. Det blir väl till att köpa ytterligare en klicker (jag kan snart stå på torget och sälja).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som det gick rätt ok??

Mitt utbud med klickers varierar kraftigt, från 0 - 7-8 st.

Jag brukar använda i-clicken till inomhusträning, det tog ett tag för Villgott att vänja sig vid vanligt klickerljud men nu fungerar det bra.

Hannibanni & Chippendale sa...

Jo det gjorde det väl egentligen men jag stör mig på det sista hundmötet (när vi möter samma hund igen) då Hanna skäller som en tok och jag gör mitt bästa för att få henne att sitta och matar med godis. Jag uppförde mig inte exemplariskt utan jag lät nog lite irriterad när jag försöker få Hanna att lyssna och det gör ju inte saken bättre. Usch det är så lätt att vara efterklok...

Anonym sa...

Det är bara att ta nya tag, det kommer gå bättre och bättre, var så säker! Det är nog inte helt fel att vara efterklok heller, då kan man ju i alla fall analysera läget och försöka göra annorlunda (bättre?) nästa gång!