söndag 28 december 2008

Äntligen söndag!

Idag är det söndag vilket innebär hundträning med Martina och Villgott. Idag var vi ute och spårade. Hanna fick flera spår men det gick sådär. Vi har inte spårat på länge och Hanna var väldigt lättstörd och blev distraherad av andra saker i marken. (sen får jag skylla mig själv som lägger ett spår precis bredvid en rönn och det ligger massor med smaskiga bär på marken). Nästa gång jag får för mig att spåra ska jag lägga korta spår och gärna på ett ställe där jag kan se EXAKT var jag gått och ta hjälp av klickern. Nästa gång ska jag vara mer förberedd så att jag slipper låna snitslar. Tänkte köra med både snitslar och karta, då kan det väl inte bli fel?

Vi fick två hundmöten och det gick bra, hon tittade och jag belönade hennes lugna tittande med godis. Vi gick en bra bit åt sidan men ändå!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!

Jag hoppas att det inte smäller för mycket hos er??

Jag har funderat på Hannas spårande och kommit fram till samma slutsats som dig. Om jag var som du så skulle jag lägga flera korta raka spår paralellt, jag skulle starta med snitsel och sluta med en kon(lättare att se om man håller blicken sänkt för att hålla koll på hur hunden spårar. Sedan skulle jag agera som du gör i minisöket, klicka och belöna för att hon håller sig i spåret. Jag hoppas att vi snart får chansen att spåra ihop igen, det var skoj och jag är jättenyfiken på att se hur Hanna utvecklar sig!

Hannibanni & Chippendale sa...

Igår hörde vi bara en smäll och idag har vi inte hört ngt än (peppar, peppar). Det blir väldigt korta promenader men hon verkar rätt nöjd iaf.

Jag tänkte gå mina spår i sand, jord, snö (om vi får ngn) eller liknande för då ser jag precis vart jag har trampat men i dessa smällar tider håller vi oss mest inomhus så det får vänta ett tag men nu vet jag iaf hur vi ligger till spårmässigt.

Anonym sa...

Det låter som en vettig plan! Vi får väl åka upp till Simsjön någon söndag framöver annars? Där borde det ju gå att lägga lite sandspår och det är väl inte allt för lång bilresa för Hanna?

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det skulle vi kunna testa, jag har inte varit där på flera år.