torsdag 11 december 2008

Promenad i långlina




Duktig tjej som kommer på inkallning







Nu har vi snö igen så jag och Hanna har varit ute och gått och hon har fått springa i spårlinan. Jag tog kameran med mig men det blev inte så många kort. Jag har inte riktigt fått in tekniken med kamera, koppel och spårlina, händerna räcker inte riktigt till.

Helt plötsligt dyker det upp en kvinna med en hund (golden tror jag) hon hade hunden kopplad och dom var en bit på avstånd. Hanna buffar till lite tyst och hon har ju linan på sig så hon var kanske en 10m ifrån mig. Kvinnan är på väg uppåt med hunden så jag och Hanna går neråt. Som tur är har jag tuben med mig och Hanna kom fram till mig och började slicka. Vi fortsätter gå och Hanna går och slickar samtidigt, hon stannar två gånger och tittar bort mot den andra hunden (som är på väg åt motsatt håll) men hon söker snabbt upp tuben igen. Jag pratar glatt med henne hela tiden och när vi kommit ner en bit springer hon glatt som ingenting. Hon hittar även en fläck att rulla sig i (hon brukar rulla sig där) men jag lägger ner mitt fotande ifall hunden skulle komma tillbaka. Jag ser hunden på hemvägen igen (långt borta). På hemvägen passar Hanna på att skälla ut ett par som jag säger hej till (vi bor nästan grannar). Igår skällde hon ut grannen när han var på väg in (han är pensionär) för han råkade ju säga hej (gud förbjude)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder och vilken härlig hund!!!

Vad roligt för henne att få sträcka ut och duktigt av henne att komma på inkallning. Kul att hon sökte kontakt hos dig när den andra hunden var närvarande.

Jag känner igen det där boffandet om någon råkar hälsa....Jag möter alltid vår kontakt på lokaltidningen på våra morgonpromenader men Villgott missar det varje gång! Ibland går han, kommer på cykel osv och det är alltid på olika platser. Imorse var det så skoj för då kom han på andra sidan gatan och ropar hej - jag svarar - Villgott kollar sig omkring men hinner aldrig fatta vem vi hälsar på eller varför jag ropar HEJ rätt som det är. Lite snopet för honom....

Hannibanni & Chippendale sa...

Det är så härligt att se när hon springer runt och rätt som det är får man 2 tassar i magen när hon kommer farandes.

haha Villgott är för härlig!