onsdag 2 december 2009

Lugn och ro

Nu är allt som vanligt igen, Kenzo har åkt hem och det är alldeles tyst i huset nu. Det känns som rena semestern att bara ha en hund, kan inte förstå hur jag kan tycka att Hanna är jobbig ibland ;) Hon har skött sig riktigt bra dessa dagar och det har underlättat en hel del för mig.

Igår var jag och Hanna iväg och tränade med Martina och Villgott. Jag och Hanna gjorde väl inga jätteframsteg och jag glömde helt bort att vi skulle träna sitt/ligg på avstånd men Villgott han glänste verkligen. Han for över A-hindret flera ggr som om han aldrig gjort annat i sitt liv. Jättekul att se, han var verkligen på hugget igår!

Däremot hade jag och Hanna framsteg i leken, det måste jag säga. Bollen var väl ingen höjdare men flätan var riktigt rolig att dra i. Efter avlsutat moment fick hon klick/godis och sen tog jag fram flätan och hon drog! Jag avslutar dragkampen med tack/godis hos mig och det ska jag nog fortsätta med. Hon släpper direkt på tack och springer fram till mig och bara att springa är ju belöning i sig.

Hålla fast gick oxå bra och nu kan jag kryssa för att hon kan hålla fast i 10 sek. Skönt att se att det tar på GF övningarna, när man får kryssa för en så blir iaf jag extra sporrad till att träna fler och få fler kryss i protokollet. Hon gjorde till och med en ingång med plastapporten på eget initiativ.
Idag ska vi träna på backa utmed vägg och fortsätta med leken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser, inte illa alls att ha en odåga på besök? Passa på och njut!

Det var jättekul att se Hannan engagemang i leken och hennes hållande, väldigt inspirerande för oss och vår apporteringsträning! Det tackar vi för! Du har tränat henne väl.

Jag skall vara "petigare" med Villgotts lek. Inte köpa att han leker lojt eller släpper i förtid.
Jag tror att Villgott behöver MASSOR av socialt pepp, det går han verkligen igång på. Är jag glad är V glad. Frustration/irritation=VILA.

Anonym sa...

SNYGGT DU HAR FÅTT DET HÄR!!

Hannibanni & Chippendale sa...

Tack :)

Men jag är inte helt nöjd ännu men jag vet inte riktigt hur jag vill ha det heller.

Det där om att Hanna är en ängel och sköter sig så bra skulle jag aldrig skrivit.... det har jag fått äta upp idag.