lördag 19 december 2009

Långlina


Idag hade jag med mig kameran när vi gick ut. Långlinan är på i dessa smällartider och det känns i händerna när hon far iväg så linan dras åt... Idag dök det upp en skidåkare när vi var ute och Hanna travade lite undrandes efter men stannade en bit ifrån. Hon brydde sig inte så mkt om honom (?) men kikade lite nyfiket när han for ner för en backe.
Jag fick en overall nu inför vintern och jag älskar den! Den har andasfunktion så man blir lagom varm och det bästa av allt är att byxorna jag har under är helt torra när man kommer in. Jag kan fara runt i snön och sitta ner och ta kort utan att jag blir kall eller blöt =)
På vägen tillbaka fick vi ngr undrande blickar. I handen hade jag en bajspåse som jag flera gånger körde ner handen i och belönade Hanna (vid ett hundmöte bla). Det var pannkakor i bajspåsen men det visste ju inte dom om. Hanna åt glatt och kikade bara lite på hunden som vi även fick på släp bakom oss en bit.

Låset på bilen krånglar så vi får hålla oss hemma. Det går bra det med men jag längtar ut till volvoplanen och träna. Här hemma blir det inte samma sak för jag är för bekväm för att släpa med mig alla saker på ryggen. Jag vill träna spår och jag hoppas jag kan få skjuts ut imorgon, kanske kan jag t o m få med min mamma ut på promenad? Själva spåret går fort det är liggtiden som tar tid men om man promenerar under tiden så slår man ju två flugor i en smäll.

Nya nr av vi med hund har nu kommit ut och gissa vilka som är med där? =) Jag och Hanna är t o m med på framsidan!

Inga kommentarer: