söndag 20 december 2009

Julklappar


Idag har jag och Hanna varit ute och promenerat med Martina och Villgott. Hanna fick ha sin ruffware sele idag istället för halsband och det fungerade riktigt bra. Innan vi gick ut smörjde jag in hennes tassar med matolja för det har jag hört ska motverka is och snö mellan trampdynorna. Det fungerade okej, hon hoppadebara på tre ben vid ett tillfälle och inte särskilt länge. Upptäckte idag vilken dålig kondition jag har PUST och så hade jag på mig för mkt kläder för det blev riktigt varmt bitvis.

Hanna fick julklappar av Martina och Villgott idag. Egentligen borde vi kanske vänat till julafton men det är alltid så mkt stress hit och dit då så Hanna fick öppna dom redan idag. Hon brukar inte vara intresserad av att öppna paket själv men efter att ha hjälpt henne lite med första paketet klarade hon dom andra själv utan några som helst problem. Det var så kul så när hon öppnat alla fortsatte hon att riva pappret i smådelar. Tack så mkt för julklapparna, dom var toppenbra! Hanna har provsmakat godiset och det var VÄLDIGT mumsigt! Jättebra med fler leksaker, vi jobbar ju med att leka och ju fler olika saker desto bättre och visselpipa har jag alltid pratat om att jag ska ha på henne när vi är ute och nu kan jag belöna med både mumsigt godis och lek när hon kommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag, vi(jag) behövde verkligen den där promenaden och det lite social samvaro! Villgott var helt slut och stensov till kl17.30, perfekt! Då fick jag både handlat och fixat med massa annat!

Kul att hon gick loss på paketen, jag tänkte att leksaken skulle bli en riktig utmaning för henne...

Hannibanni & Chippendale sa...

Tack själva!

Ja det var riktigt kul att se henne riva loss på pappret. Själv vet jag inte vad jag ska hitta på och ge henne.. Det får nog bli ett tuggben eller liknande.