tisdag 15 december 2009

Diplom!

I lördags fick jag diplom för utbildningen på hundcampus är nu slut, fast jag och Hanna kommer tillbaka dit i januari. Oss blir dom inte av med så lätt ;)

Det har varit en händelserik vecka. Först cancerprojektet förra helgen då Hanna skötte sig exemplariskt. Tyvärr gick hennes exemplariska uppförande över väldigt fort och redan på måndagen skällde hon på allt och inget och var väldigt dryg... På onsdagen var hela hundcampus ute och letade efter henne i skogen. Efter två timmar hittade vi en dyblöt och frusen Hanna som hade haft the time of her life i skogen. Lättad åkte vi tillbaka till HundCampus. Jag var helt slut men Hanna var pigg som vanligt. Jag och Stef har  promenerat tillsammans på mornarna, ibland även på lunchen (då hanna försvann bla). Alltid trevligt med sällskap och det saknar jag nu när jag är hemma och får gå själv.. Hannas egna äventyr har gett mersmak och nu sticker hon iväg på egna turer så fort hon är lös. Nu blir det koppel och långlina pga att hon sticker men framförallt för att det börjar närma sig smällartider och hon får total panik och då vill jag inte ha henne lös.

Under helgen har Merete varit på HC och vi har tränat lite freestyle. Det blev inte så mkt träning för våran del men vi fick ngr bra tips angående belömimgsplacering i fotgåendet som jag definitivt ska prova samt att vi fick visa lite tricks inför publik och det var väldigt nyttigt.
Under söndagen tog jag tag i Hannas viltintresse i labbet och hade min egen doft som rätt. Stef var oxå med och tränade och på lunchen åkte vi ut och provade lite frisbee. Jag vill ju få igång Hanna på frisbee men det vill inte hon... Vi försökte med konkurrens men hon var inte det minsta intresserad.. Nu är planen att jag ska försöka inomhus här hemma där det inte finns några spännande dofter som stör.

Inga kommentarer: