måndag 23 mars 2009

Tandvärk

Finns det ngt mer irriterande än tandvärk? Jag har haft det nu i ca en veckas tid och det börjar gå mig på nerverna. Det är en visdomstand som är på väg upp men det går lååångsamt och värktabletter hjälper inte.

Igår kväll kom vi hem igen efter ett par dagar på Campus. Vi har hållt på med lite allt möjligt som spår, vårdhundsträning, varit i labbet mm. Jag har kört tomsök på Hanna i labbet för första gången och det gick jättebra! Igår på lunchen körde jag med te (vätska) i labbet för första gången (vi har använt pads tidigare) och det gick oxå jättebra trots att hon fick syn på att det sprang en hund i rastgården så var hon fokuserad på uppgiften.

Vi har spårat två ggr. För att få upp Hannas intresse får hon spåra upp mig och det har gått bra. Nackdelen tycker jag är att jag inte får se ngt eftersom jag ligger gömd i slutet men enligt lärarna så har det gått bra. Hon har avvikit och vimsat runt lite men dom har väntat ut henne och då har hon fortsatt i spåret igen.

I helgen har specialsökteamet varit på plats och vi yrkesutbildare har fått titta på och filma deras träning. Det har varit kul att se många olika hundar och människor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare med tandvärk, låter inget vidare.

Vad mycket roligt ni har fått gjort! Hanna verkar ha skött sig exemplariskt, kul!

Vilket väder vi har fått!!!! Vi får försöka ses någon dag, nu jobbar jag sent i veckan och vädret är ju kass. Skall vi rikta in oss på att ses på söndag till att börja med?

Jag är så nyfiken på den lilla vita!

Hannibanni & Chippendale sa...

Den lilla vita kommer inte förrän den 5 april och där har jag inget nytt att berätta, tyvärr. Jo just det jag har fått reda på att hon är 2 år (som Hanna).

Lustigt, på vägen hem igår tyckte jag att det var så skönt att det inte fanns ngn snö här...Å så vaknar man upp till det här =( Fast å andra sidan kan man gå på golfbanan med Hanna i långlina när det är snö!

Söndag låter bra!