måndag 30 mars 2009

Bra och dåliga nyheter

Jag har både bra och dåliga nyheter, jag börjar med dom dåliga. Hanna blir dålig i bilen nu igen. Jag har satt in buren och jag har testat att täcka över den. Första burturen gick bra, hon såg inte lycklig ut men det gick. Andra turen åkte vi för att möta Martina och Villgott för att promenera ihop. Då rann det ur munnen på henne. Idag la jag en filt över buren och det rann ur munnen på henne och direkt när hon hoppat ur bilen spydde hon på gräset. Vi har inte åkt långt när vi har varit ute utan max 10 minuter har det tagit. Varför funkar det inte? Det går ju så bra när hon sitter på golvet i fram bredvid förarsätet.... Frustrerande.

Nu till dom bra nyheterna. Jag städade i mitt rum idag och hittade den försvunna tandskrapan! Jag blev så lycklig när jag hittade den för den nya jag köpte drivs jag inte alls med.

Jag har fått reda på att hunden jag ska utbilda är en 4 årig pufftik vid namn Wanda. Hon kommer på söndag och jag hoppas att Hanna och Wanda kommer överens. Det verkar vara en trevlig liten hund men hon skäller tydligen ganska mkt när det kommer folk (precis som Hanna). Hon verkar vara väldigt miljötränad och det känns skönt, förhoppningsvis kan det smitta av sig lite på Hanna oxå. För övrigt gillar hon att träna och godis! Den underlättar att ha en matglad hund när man ska träna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp! Det är vanligt att hundar blir åksjuka när de blir sittandes i bak i bilen men inte i framsätet, det gungar tydligen mycket mer i bak. Nu när du skall ha två hundar kanske du skall låta puffen åka i bak och skaffa en säkerhetssele med bälte till Hanna? Det kan ju hända att hon klarar bilåkandet mer och mer allteftersom?

Ha det bra och lycka till!

Martina