onsdag 11 februari 2009

Tvätta vantar

Var ute med Hanna på lunchen som vanligt, hon hittade ngt som hon glatt tog i munnen. Jag tyckte mest att det såg ut som långa grässtrån och tänkte att det blir inget bra om det fastnar i andra änden (som det gjorde på Roger flera ggr). Jag öppnar munnen på henne och tar bort gräset men upptäcker lite försent att det inte bara var gräs... Vi var som tur var nästan hemma så det blev till att tvätta vantarna när jag kom hem och nu hänger dom på tork. Eftersom jag var smart och lämnade mina andra vantar kvar på HC och det tar ett tag innan mina vantar torkar så får jag nog gå utan resten av dagen. =(

I måndags var vi ute och gick med Martina och Villgott. Det var jätteskönt och trevligt! Vädret var bra, inte lika halt som det vbar i söndags och hundarna uppförde sig fint även fast vi fick lite konstiga hundmöten (Hanna skällde dock på den första hunden vi mötte). Det är verkligen roligt att ha ngn att promenera med! Ev ska vi ses på lördag igen =)

Annars har det inte hänt så mkt sen sist. Hannas mage har varit lite risig men imorse var hon bättre. Igår började jag läsa i boken Klickerträning och lugnande signalen, jag fyndade den på tradera och så upptäckte jag att det låg ett nytt nr av canis på köksbordet när jag kom in efter promenaden med Martina och Villgott! Har inte hunnit läsa så mkt ur den ännu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch...Hanna...

Jag har bara skummat lite i "Klickerträning och lugnande signaler". Jag fastnade inte för den sist, får göra ett nytt försök.

Jag tyckte att det senaste numret av Canis var helt super! Inkallningsträningen skall jag jobba vidare med, vi gör våra bakslag men förhoppningsvis kommer vi lite framåt också.....När det blir bättre väder ute lånar jag gärna dig som planerad störning (vi har dock mycket grundträning att göra fram till dess)

Har du lust att promenera något mer i veckan? En tur i Segerstorp på lördag kanske? Om du vill så kan jag plocka upp dig?

Vi hörs!

Martina

Hannibanni & Chippendale sa...

Jag promenerar gärna en sväng i Segerstorp på lördag! Är det säkert att du kan plocka upp mig? Det blir väl en omväg för dig..

Jag har inte kommit så långt i klickerträning och lugnande signaler men det är alltid kul att ha många hundböcker ;)

Jag ställer gärna upp som störning!

Anonym sa...

Inga problem, jag plockar gärna upp er! Det blir en obetydlig omväg och har jag väl startat bilen så...

Skall vi säga kl 10.00 hos dig?

Hannibanni & Chippendale sa...

Det låter jättebra!
Ses vi vid dagiset som vanligt?
tack så mkt!

Anonym sa...

Dagiset blir bra!