onsdag 21 juli 2010

Pimp my home

Idag är det paus från huset. Idag ägnar jag mig åt min bil, min stackars trasiga bil. Nu är den iaf tvättad med schampoo och vax så nu hoppas jag att den blir lite gladare. I eftermiddag ska jag städa den invändigt oxå men den får stå och torka en stund först.
Igår var vi i huset hela dagen och grejade. Uppe med tuppen på morgonen och satte igång. Jag har tagit en hel del förekort men trädgårdsbilderna hann jag inte ta innan min pappa gick lös med motorsågen men dom är nästan före-kort iaf. Det är ju en hel del kvar att göra i trädgården innan det är klart. Tyvärr har jag inga lägga-in-bilder-på-datorn finesser här på landet så det kommer senare.
Igår började jag husdagen med att släpa ris. Två fulla släp blev det och då har vi fortfarande ngr buskar kvar som ska bort och ta ner all sly som är på jordkällaren.Sen arbetade jag lite inomhus med att ta bort lister i ngr av rummen och tog bort en spånskiva (?) som satt högst upp i trappan till ovanvåningen(utmed räcket) samt en fönsterbänk. Efter lunchen ägnade jag mig åt att släpa mer ris och räfsa gräsmattan och bära bort allt gräs. Det fanns gott om gräs, väldigt gott om gräs. Jag har hälsat på två grannar oxå, dom verkar trevliga och positiva. Hanna har varit med i trädgården hela dagen men hon envisas med att ligga under bilen och jag är livrädd för att man ska starta bilen utan att tänka sig för... På eftermiddagen betedde hon sig lite underligt, hon skulle tvunget in och när hon varken fick gå in eller lägga sig under bilen krävde hon ner sig i rabatten under en buske. Hon gick med svansen nere och var allmänt låg. Jag tror att hon kanske blivit biten av en geting eller ngt och att hon ville ha skydd. När vi kom hem igen (till sommarstugan) var hon sig själv igen.

Vad gäller hundträning så hann vi med lite tricks igår, vi fortsatte med "diagonalen", vinka och backa. Både vinka och backa har hon kunnat förut men jag satte aldrig ngt kommando på det så nu fräschar vi upp minnet lite. Hon fick även visa ngr trick för min 4 åriga systerdotter. Kenzo var här igår och fick oxå tränat lite, jag valde klossen, handtarget och omvänt lockande. Det gick lite sisådär ibörjan, jag hade hjälp av en ivrig 4 åring som ville att vi skulle börja med nicka. Jag försökte efter bästa förmåga förklara för henne att han måste lära sig grunderna först och försökte väl jämföra det med at tman måste kunna alfabetet först innan man läser en hel bok. Inte vet jag om hon förstod men hon köpte det iaf. Efter en paus så hade poletten trillat ner hos Kenzo och det blev ngt steg med bakbenen tillslut. Ev kommer han ikväll oxå och då ska vi fortsätta.

Inga kommentarer: