lördag 24 juli 2010

Mer rivning

Idag har vi varit i nya huset hela dagen igen. Tapeterna i stora hallen är nerrivna och den bruna och fläckiga nålfiltsmattan är borta både på golvet och i trappan, yey! Meningen var inte att jag skulle ta hela trappan (för det satt som berget) men envis som jag är så fick jag loss alltihop *stolt* och pappa sa efteråt att han var väldigt imponerad (han var utomhus och såg inte vad jag höll på med)*stolt igen*. Jag har även släpat ris, lister och garderobsdörrar så idag blev det två kärror till som kördes iväg. Imorgon är det dags att prova gräsklipparen för första gången, min fina röda klippare med lyse på så jag kan klippa även när det är mörkt ute (varför man nu skulle göra det? men det kanske hinner bli mörkt innan jag är klar, det finns ju en del gräs att klippa.
Idag har Hanna (motvilligt) invigt duschen, hon hittade ngt bajs att rulla sig i när min bror med familj tittade förbi.
Idag har vi hämtat hem mitt köksbord, stolar och jag har fått min första alldeles egna toaborste av min mamma oxå.

Hanna har varit med hela dagen, denna gången har hon mest varit inomhus och hon har haft koll så att allt gått rätt till. Vid lunch var vi ute en lånpromenad i skogen och vi har tränat lite oxå. Jag har börjat lägga på kommando på backa och vi har fortsatt med diagonalen och vinka. Jag saknar lite motivation för träningen just nu, jag vill mycket men när det väl är dags så känns det trögt. Jag behöver ngn som sparkar mig i baken (kanske ska lära Hanna det?) Jag längtar efter både spår, söket och speciellt efter agilityträningen igen och jag hoppas att vi ska kunna få till ngt ngn dag. Har aldrig varit på Lidköpings brukshundklubb ännu men är väldigt nyfiken på hur det ser ut. Imorgon ska vi vara i nya huset men på måndag ska jag nog komma dit. Min bil är på verkstad igen men vi har lånat min mormor och morfars bil så den kanske jag kan ta dit.

Inga kommentarer: