tisdag 27 juli 2010

Besök,ännu mera rivning och HaltaLotta

Idag hade vi besök av min kusin, kusinbarn (tonåringar), kusinssambo och min faster. Det var väl främst min faster 60+ som var i skräckålder men det gick över förväntan! Hanna skällde lite precis när dom kom men när hon fått nosa lite så var det inga problem! Känns så kul och jag är stolt över min lilla stjärna.
Imorse innan släktingarna kom klippte jag klorna på Hanna och hon somnade nästan  i min famn. När jag var klar reste jag mig upp och gick medan Hanna låg kvar. När hon en stund senare skulle hoppa ner började hon halta. Jag såg aldrig själva nerhoppet utan bara att hon kom haltandes ut ur rummet. Det är högerframtass som hon har svårt att stödja på. Jag kollade och klämde på tassen men jag kunde inte hitta ngt fel och när vi lite senare tog en tur ut haltade hon i början men eftersom hon inte ville kissa fortsatte vi en bit till och när vi kom nedanför backen åkte svansen upp och haltandet minskade. Hon travade på i kopplet (inte riktigt lika snabbt som när hon är frisk men ändå.) Eftersom hon blev på bättre humör fortsatte vi en bit och kanske gick en runda på ngn km. (om hon skulle tröttna så är hon ju inte tyngre utan att jag kan ta henne under armen). Hon fick bestämma tempo och när vi svängt in i skogen glömde hon helt bort att hon hade ont i tassen. När vi sedan kom ut på grusvägen igen började hon halta igen.
Under besöket har hon haltat bitvis, jag har bara tagit ut henne på korta kissrundor för jag vill inte pressa henne när hon inte är bra. Nu ikväll har hon haltat en hel del (hon ligger mest still och sover men när hon ska resa sig så haltar hon en hel del). Jag hoppas att det bara är en sträckning eller ngt som går över av sig självt.

I lilla huset går det framåt med rivningen. Jag har inte klippt gräset ännu, skulle gjort det i helgen som var men det blev så dåligt väder. Istället har vi fått gjort en del inne, golvet i sovrummet är borta, golvet i stora hallen, tapeterna i stora hallen och tapeterna i biblioteket. Det satt miljontals spik i golven men jag har varit duktig och dragit ur varenda en. Golvet i sovrummet är rätt charmigt så om jag vill i framtiden  finns möjligheten kvar att slipa och fixa iordning det golvet. Jag gjorde samma sak i stora hallen men det golvet är inte speciellt snyggt, ska ta kort på golven så jag vet hur de ser ut innan jag lägger på laminat.
En del av köksluckorna är oxå borta. I stora hallen fanns det även en inklädnad av ngnting och det var ingen som riktigt visste vad som gömde sig där inne, ngr sa att det varit en stege upp till vinden och andra sa att det var murstocken (heter det så?) till kakelugnen. Nu vet vi att det är murstocken och tyvärr var den inte speciellt snygg så vi bygger nog igen den igen.
Idag har vi inte varit där och jobbat ngt men imorrn ska vi dit en sväng och bla klippa gräs, premiärturen!
Jag har fyndat lite möbler på loppis som ska slipas och målas, bord, stolar. karmstolar och ett klaffbord till köket samt lite småsaker.

Fick sms idag att mitt paket från panduro kommit så det ska jag hämta imorrn samt fira mormors födelsedag  på eftermiddagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som jobbar på så intensivt, visst är det kul att fixa!? Själv måste jag försöka ta tag i träningen igen - Villgott bärjar visa mer av sidor som jag inte är så nöjd med, men med lite mer träning och struktur så skall det nog bli ordning på det också...

Hoppas haltandet avtagit. Har du kollat sporrarna?

Hojta när du är tillbaka i sta´n och/eller sugen på att träna!! När börjar du jobba igen?

Hörs!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det är jättekul! Hanna får inte heller så mkt träning men det blir iaf ett litet pass om dagen men hon behöver ju få mkt mer.
Haltandet är borta nu, det gick över dagen efter så nu är det full fart igen.

Jag har semester nästa vecka oxå sen är jag tillbaka i stan igen. Ska iväg till campus nästa helg, vi hör av oss när vi kommer hem igen!

Anonym sa...

Bra!!! Det ser jag fram emot!!!!