torsdag 13 november 2008

Onyttig igen

Jag har blivit en riktig gottegris och i söndags bestämde jag mig för att inte dricka cola eller äta godis/chips/popcorn eller annat gott under denna veckan. Både måndag och tisdag var jag duktig (bortsett från två små chokladbitar) så igår bestämde jag mig för att fira. Jag bakade en halv satts muffins och åt upp alla själv... det var inte riktigt meningen men JAG DRACK IAF INGEN COCA-COLA!

Igår eftermiddag var jag ledig så jag och Hanna tränade en hel del och var ute och gick en timme.

Greppet går nästan för bra. Vi har tränat ett par korta pass med samma goda resultat både med pinnen och leksaken men jag vet inte om jag vågar gå vidare till nästa steg just för att det gick så bra. Tänk om det bara varit rena lyckoträffar? Hon är ju supersnabb i allt hon lär sig men jag har en förmåga att gå VÄLDIGT snabbt fram (vill helst att hunden ska kunna det perfekt efter bara en repetition) och för det mesta straffar det sig. Jag måste bli mer petig och det tycker jag att jag har varit i greppträningen men ändå har det gått så snabbt och lätt.

Godissök körde vi oxå lite igår, men det är helt omöjligt att hitta bra gömställen. Hon hittar det direkt, det skulle vara kul att testa att gömma ett ämne som hon får markera. Har ju kört i labbet med henne och där skulle både hon och jag kunna vara en hel dag! Superkul!

Klossen går lite sämre tycker jag, det beror givetvis på mig, jag velar så mkt och kan inte bestämma mig för hur jag vill ha det. Ska jag byta till en annan kloss osv..

Stå går bra men även där kan jag inte bestämma mig för om det är för tidigt med att sätta kommando? Hon står men det är svårt att veta om det verkligen gått in. Samtidigt kanske man ska nöja sig med att hon erbjuder det frivilligt, kommandot är det ingen brådska med egentligen.

Tyckte att vi tränade massor igår men nu kan jag faktiskt inte komma på något mer. Vi körde även en del repetitioner på sånt som hon redan kan och idag har vi än så länge hunnit med att fortsätta träna på klossen och greppet med samma resultat som ovan. I kväll blir det nog rulla in sig i filten tricket som vi fortsätter med och så blir det nog lite grepp igen och kanske klossen om jag kan bestämma mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att det går så bra!! Vad duktiga ni är!

Visst är det skoj med nosarbeten? Man kan ju utveckla det hur mycket som helst!

Hmmm..känner igen det där med att man lovar sig själv att inte äta godis på veckorna, det brukar gå sådär. Det värsta är väl att det är så svårt att sluta när man väl har börjat?

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja vi kämpar på med grundfärdigheterna!
Det är jättekul med nosarbete. Jag kör än så länge bara med godis för jag har inte full koll hur man gör med ämnessök (jag vill inte lära in fel för det kan vara svårt att lära om) och Hanna är ju inte intresserad av föremål.

Att godis kan vara så beroende framkallande. Det går ju inte att låta bli! Nyttiga saker är man ju inte sugen på på samma sätt. Men nu är det helg och då FÅR man ju vara onyttig, det är väl det helgen är till för? att skämma bort sig själv!