måndag 17 november 2008

Äntligen måndag!

Ja så känns det. I helgen har vi varit barnvakt åt min systers två barn (2,5 och 7 år) och deras 5 månaders jrt-blandning Kenzo som far fram som en stridsvagn.
Vilken energi barn har! Tänk om man själv hade sån energi, vad mkt man skulle hinna med då!Vi hinner ju inte sluta med en grej innan dom tjatar om vad vi ska göra nu. Känner mig som en riktig gamling! Klockan hade väl knappt hunnit bli sju och jag var helt slut. Vilda somnade i soffan och Pontus somnade vid 22-tiden. En annan satt ju uppe lite längre och tänkte inte på att barnen vaknade tidigt (vid 7 tiden) och jag är ingen morgonmänniska! Barnen är jättehärliga och goa på alla sätt och vis men det är rätt skönt när dom åker hem igen ;) Det blir alldeles tyst och lugnt i huset och att gå ut och gå med bara en hund känns som rena semestern.
Kenzo var på Hanna väldigt mkt speciellt ute och det tycker inte Hanna om så Hanna fick gå i långt koppel och Kenzo i kort. Just vid dörren och när vi skulle gå ut var det lite bekymmer för Hanna är van vid att jag går ut först och att hon får vänta men för att undvika att Kenzo ska hoppa på henne och det blir trassel ville jag att Hanna skulle gå ut först, sen Kenzo och sist jag (Kenzo trasslar in sig i mina ben om jag gick före honom). Men tillslut kom vi iaf ner för trappan och efter lite trassel gick vi åt samma håll.

I lördags blev det ingen träning men igår plockade jag fram klossen igen och det gick super! Hanna har nog vilat sig i form! Hon fick även plocka upp och hålla fast olika material bla fjärrkontrollen, en gammal räkning (som jag betalt), BH, t-shirt, plastpåse (men den ville hon gärna slita i stycken), en flaska med hudlotion, hårborste mm. Det gick jättebra förutom hårborsten som hon trampade på och blev rädd för den men tillslut gjorde hon ett försiktigt lyft sen tog vi en kort paus. Jag presenterade den igen och då lyfte hon den utan problem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Phuu...låter som en påfrestande helg.

Kul att det går framåt med klossen och vad duktig hon är på att plocka grejer!!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det går riktigt bra med att plocka grejer men jag vill ju gärna att hon kommer fram med grejerna till mig..

Var det på söndag som vi skulle ses?

Anonym sa...

Japp, på söndag var det tänkt! Om det passar? Vi kanske kan ses lite tidigare, vid 10? Då hinner vi låta Villgott hälsa(nosdutta på dig först) och sedan sätter jag undan honom i bilen när jag hälsar på Hanna? Så kan vi ta en promme upp för att möta Stillme?

Det skall ju bli lite kyligare men vi får väl anpassa träningen därefter? Jag får nog prioritera lek med störning och sedan kanske vi kan köra lite hundmöten?

Vi hörs!

Hannibanni & Chippendale sa...

Det låter jättebra!