torsdag 25 november 2010

Spår och lek

Vi har tränat ännu mera spår (nästan varje dag)och det går framåt med stormsteg! 
Idag hade vi  svår störning av en tant med hund som hamnade ngr meter framför oss i spåret. Lite ofokuserat och ivrigt men det gick bra. Det var ett svårt spår (i stort sett bara asfaltsvägar och övergångsställen)och med mkt störning (förutom tanten med hunden, två hundar till, en gubbe och lite andra människor) men hon jobbade på bra och hon ledsnade inte.
Dom som såg när jag lade spåret fick sig nog ett gott skratt när jag skulle klättra upp på en stor sten. Den var glashal men jag kom upp till slut. När vi sen gick spåret fick Hanna klättra upp själv medan jag gick runt stenen istället =). 

Idag har Hanna lekt! Först en liiiten stunds brottande med mig, det var hon som bjöd upp till bus! Senare på kvällen kastade vi dom nya favoritbollarna inomhus och mattorna ligger i högar när hon far fram och sen samlade hon ihop bollarna i sin korg och låg och kastade dom upp i luften!!!! Jag blev varm i hela hjärtat när jag såg henne <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktiga vi blivit båda två på att börja lägga spår ofta! :)

Och vad kul att Hanna börjat bli så lekfull!!

Anonym sa...

Vad glad jag blir av att läsa om Hannas lek!!!

Ni verkar verkligen ha fått flyt på spårandet. Jag önskar att jag hade lite mer av din motivation.

V skulle älska att ha dig som matte..glad envis och påhittig! Duktiga du!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det känns helt underbart att hon börjar bli lekfull och även kelig faktsikt. Hon söker mer och mer kontakt själv för både bus och kel!

Det är så kul att ha kommit igång ordentligt med spårandet :)