söndag 28 november 2010

Mer spår och mer snö

Igår åkte vi ut till sommarstugan, hade bla mat till Hanna i frysen som jag skulle hämta. Det var inte skottat sista biten så vi fick parkera i båthamnen och promenera upp. Eftersom mamma har skadat ryggen så fick jag ensam skotta hela vägen fram till ytterdörren och skotta upp en gång till fågelbordet. Det hade kommit ca 30cm tung snö.
Hanna for runt och var helt galen i alla rådjursspår som fanns överallt och även ngr harspår. Jag passade på att lägga ett spår och verkligen utnyttja alla intressanta lukter som störning. Jg atrodde att jag skulle få mig en riktig utmaning men det fick jag inte! Så fort spårselen kom på och vi satte igång med spårandet var det precis som att alla intressanta lukter bara försvann. Hón följde mitt spår klockrent och reagerade inte ens på att det fanns korsande spår som tidigare varit superintressanta. Vi fick även lite extra störning av ett pensionärspar som kört fast med bilen och höll på att skotta fram den och mamma hjälpte till att knuffa på. Hanna skällde lite men fortsatte att spåra vidare. Min stjärna <3.
Efter sommarstugan åkte vi ut till nya huset och även där fick jag skotta hela vägen från kyrkan. Pust, det känns lite i ryggen idag faktiskt. Idag vräker snön ner igen och meningen var att vi skulle åkt ut och grejat i huset men det har vi ställt in. Hade tänkt lägga spår men det ställer jag nog oxå in idag. Vi får roa oss med att skotta snö och träna trix istället.

Inga kommentarer: