söndag 7 juni 2009

Nya tag

Då var det dags för nya tag. Wanda som varit in och ut på sjukhuset i Skara den senaste veckan har nu blivit hämtad utav ägarna. Jag har nyss kommit hem igen för jag var där och lämnade hennes grejer (sen fick hon även behålla den stora korgen som var hennes favorit). Jag träffade henne aldrig utan jag åkte hem innan dom gick in och hämtade ut henne. Tyckte det kändes bäst så för både hennes och min skull. Vem gillar avsked? Iaf så har ägaren lovat att skicka uppdateringar till mig och det ser jag fram emot.

Nu är det bara jag och Hanna igen och det känns rätt bra. Självklart känns det fruktansvärt tomt utan Wanda men jag vet att hon har det mkt bättre hemma hos sig. Wanda kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
I morgon ska vi ut och hitta på ngt med Martina och Villgott och sen på tisdag bär det av till HC igen. Imorgon ska jag även försöka ta mig till apoteket och skaffa nya doseringssprutor (jag gjorde ju sönder en på HC sist) och sen hoppas jag att det blir tid till lite doftoptimering nu när vi ska upp.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, nu är det bara att ta nya tag utan lilla söta Wanda! Jag hoppas att hon kryar på sig och att hon får det bra hemma!

Vart och när ses vi ikväll? Jag kan vara klar till 18.00.

Vi hörs!

Hannibanni & Chippendale sa...

Jag vet inte vart vi ska ses. Vad tycker du? Tror du att vi klarar oss undan regnet?

Anonym sa...

Jag kollade precis SMHI och de visar inget regn, knepigt med tanke på att det ser helgrått ut???

OM det är torrt (ok träningsväder) så skulle jag vilja vara någonstans där de har ritade linjer el likn(några bra förslag?) jag behöver träna på att gå rakt och att V håller sig rak! Regnar det så spelar det ingen roll vart vi är...

Har du tänkt träna på något speciellt?

Hannibanni & Chippendale sa...

Det finns ju en tennisplan här i närheten (precis där vi bor) och där är det ritade linjer men det är asfaltunderlag (det är en stor gräsmatta precis bredvid) Fotbollsplanen finns ju oxå här men det är kanske inte så populärt att vara där.

Jag tänkte träna apportering (att hon bär saker gåendes bredvid mig) Tänkte ta nytta av det att hon har ett jobb för då är hon inte lika fokuserad på andra saker som pensionärer mm och att bära bajspåsen kan hon gott göra själv ;)

Anonym sa...

Nu kom regnet....Skall vi utgå ifrån dig(mötas vid dagiset) och se vart vi tar vägen?

Att bära saker är verkligen toppen! Jag har ju använt det en del på Villgott när jag kommer hem(hälsa lugnt o tyst, bära saker) och nu när jag kör ringklocksträning så ger jag honom ett tuggben så fort jag kommer innanför dörren(innan skall) och det fungerar super! Nästa steg blir att skicka ut Husse och be honom ringa på klockan, ge honom tuggpinnen INNE innan jag öppnar dörren och sedan få honom att hålla kvar den/plocka upp den om han släpper trots att han går upp i varv!

Hannibanni & Chippendale sa...

Ja det kan vi göra. Då ses vi vid dagiset kl 18? Hoppas att det slutat regna tills dess.

Anonym sa...

Nu är det i alla fall uppehåll....

Ses 18.00!