måndag 1 juni 2009

Fredagens träning

I fredags tränade vi med Martina och Villgott. Jag tränade balans med Hanna och så la Martina två spår åt oss. Hanna vill ju inte gärna gå mina spår (varför följa mattes spår när hon går bakom?)

Det första spåret la vi på ett fält och Martina gömde sig i slutet (utan att Hanna såg). Spåret fick ligga i ca 30 minuter och det gick bra. Hanna jobbade bra mn hon avbröt ngr gånger men jag stannade bara upp och då var hon tillbaka igen. Jag ger social belöning under spåret men när jag höjer rösten (berömmer i normal ton) stannar hon och vänder upp mot mig. Berömmer jag lite tystare går det bra.

Det andra spåret la vi på gräs (intill en skogskant). Martina gömde sin jacka i slutet och gick sedan bakom oss när vi gick spåret. Hanna ville gärna kika vad som fanns i skogsnåret men bitvis jobbade hon på bra. Mer ofokuserad denna gången. Det var varmt och vi hade varit ute i 2 timmar och tränat/promenerat så hon var kanske lite trött.

Wanda hade ont av värmen men hon fick lite träning iaf.

Inga kommentarer: