fredag 31 oktober 2008

Träningshelg

Hannas ett år i Sverige firades med extra mkt träning =) Hon var väldigt lycklig över den "presenten". Vi håller på att träna rulla in sig i en filt och det går framåt. Det gick snabbt framåt tills vi kom till momentet att hon skulle rulla med en trasa i munnen, det var lite klurigt men nu verkar det som att hon har förstått det med! Nästa steg är att bädda in henne hårt i en filt (utan att hon får panik) och sen ska kedja ihop allting och lägga på kommando.

Jag har blivit sugen på hund nr 2.. Även han en rumän. Jag vill ha honom men ska man tänka med hjärnan så är det inte riktigt läge just nu. Jag börjar ju förhoppningsvis min utbildning till våren och jag vill bara ha en hund med mig första terminen för att bli varm i kläderna och inte ha två nybörjarhundar på samma gång. Om man har gått en termin så är ju Hanna en bit på väg i träningen. Jag har ju även anmält mig till en hundkurs (men jag vet inte om jag kommit med ännu) och den vill jag gärna ha börjat med Hanna innan hund nr 2 anländer.
Sen har jag och Hanna en del att jobba på oxå och det är enklare att träna det nu (hundmöten och pensionärsmöten) när man bara har en hund. Jag vill även köra igenom alla grundfärdigheter med henne oxå och dom ska jag VERKLIGEN TA TAG I NU!

I helgen tänkte jag träna:
Stå
Target och targetöverföring
Hålla fast
Kontakt/fokus
Ev. kryp
Fortsätta med tricket

På söndag ska vi träffas ett gäng och träna och då ska jag träna kontakt/fokus med hundar som störning. Då ska jag även se hur nära jag kan gå en annan hund och ändå ha kontakt med henne.
Sen får vi se vad tiden räcker till på söndag men ev tränar jag håll fast oxå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för senast! Hanna verkar vara en härlig liten tjej med massor av energi! Nu hoppas jag på att vi snart får till en träff/träningstillfälle igen!

Hannibanni & Chippendale sa...

Tack själv! Ska bli kul att ses på söndag igen!