söndag 29 maj 2011

GALEN!

Lite dåligt med uppdateringar pga att datorn hemma har gett upp samt fullt upp med huset och inte riktigt har ork kvar till att skriva ngt vettigt på helgerna. Får ju inte glömma att jag och Shadi har lite planer på gång framöver :)

Hursomhelst, jag har tagit tag i slalomträningen igen. Det har gått lite trögt och Hanna har ledsnat snabbt. Vi tog paus från agilityn helt och hållet ett tag för jag kände att vi behöver jobba upp leken och framförallt att hon skulle springa och ta den kastade leksaken utan att vända upp mot mig innan. Det har gått riktigt bra och jag är väldigt glad att vi la lite tid på detta. Hon har t o m börjat gilla frisbee!
Nu har vi börjat med slalomen igen enligt 2x2 metoden (precis som förut)och när vi hade en port tyckte Hanna att det var tråkigt så vi avancerade ganska snabbt till 2 portar och med ett hinder i slutet. Att ett hinder kan göra så mkt! Nu far hon fram som en galning och kampar som bara den! Jag håller henne i halsbandet och hon har verkligen driv framåt. I samma sekund som jag släpper (hon försöker fuska och sticka tidigare så jag får hålla emot)far hon fram genom portarna och kastar sig över hindret. Jag kastar leksaken och hon kastar sig efter den samtidigt som hon låter som ett jättefarligt åskmoln. Mina händer är tydligen jätteroliga att bita i och vid ett tillfälle har hon även bitit mig i benet!? Men jag skrattar bara åt det för jag är så glad att hon vågar och är taggad, lite blåmärken har väl ingen dött av ;)



Inga kommentarer: