söndag 1 maj 2011

Självkontroll

Självkontroll eller IYC som det oxå kallas är min absoluta favoritlek och det bästa av allt är att man kan använda sig av det i all träning man gör.
Idag blev jag faktiskt lite snopen när jag tränade med Hanna. Det gick FÖR bra, planen var att köra inkallningar med en öppen burk med godis i och hon brydde sig inte det minsta om burken utan kom raka vägen fram till mig. Vi tränade utgångsställning där jag kastade godis runt omkring oss som vi sedan gick rakt över utan ngr som helst problem. Jag kastade även godis runt oss medan vi gick och hon sköter sig exemplariskt. Eftersom det gick så bra gjorde jag det lite svårare så hon fick krypa över godiset och det var svårt. Hon tar inget godis men hon vill inte krypa över det och det har jag märkt tidigare oxå  tex om hon ska snurra över godisbitar går hon gärna ngr steg åt sidan och snurrar bredvid istället för över.
Jag älskar den här träningen där man verkligen får utmana henne och nu ska jag börja använda hennes superbelöningar som störning. Pannkaka har vi testat och det är inga problem det heller men oxfilé blir nog lite svårare ;)

Inga kommentarer: