torsdag 15 april 2010

Humöret i topp

Vi har haft en helt underbar helg på campus. Vi lärde in 2 nya ämnen och ett låtsas skarpt sök hemma hos Stef . Jag var lite nervös inför det skarpa söket men det gick över all förväntan. Hanna är en stjärna! Jag har lyft upp henne och hon har sökt vidare som om det var det mest naturliga i hela världen. Jag har satt henne högt uppe i lådor i en garderob och hon tyckte det var lite konstigt först men sökte vidare ändå. I en garderob klättrade hon t o m upp på mitt huvud för att kunna nå bättre =)

Häromdagen var vi ute och promenerade med Martina å Villgott. Vi fick flera hundmöten men det var inga som helst problem. Visst lite dragig i kopplet men inget skall. Dutti!
Igår träffades vi igen för lite träning. Min plan var hoppstå, ingångar, ligg på avstånd och fotgående. Planen vi hade tänkt träna på var upptagen (fotbollsträning) så vi åkte till ett annat ställe men där var det fullt med militärer överallt så vi gick en kort runda och hamnade på gräsplanen vid våran parkering. Hanna var på hugget så vi började med hoppstå och det gick jättebra. Hon hoppar dock väldigt högt men jag ser det mer som en kul grej att överdriva lydnadsmomenten lite. Hanna tyckte att det var jättekul och resten av träningen hade jag fått en känguru så dom andra planerna fick jag skjuta upp till en annan dag (inte mig emot). Vi fick tränat lite kryp, ligg på avstånd och repeterat hopp upp i famnen, hopp upp på ryggen, baklänges slalom, eller hur, dekk, stå med alla tassarna i en liten skål och vågen.

Våren som har kommit nu är ju helt underbar! Ljuset, solen, värmen, man blir så glad och lycklig.

Imorgon bär det av till campus igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste Hanna...

Trevlig helg!

Anonym sa...

Hanna är en stjärna ja! Jag och Bambi har inte börjat på våran utmaning än, men får se om vi ska träna lite ikväll. ;)

Vi syns i morgon!