onsdag 21 april 2010

Agility och Kycklinghalsar


I helgen har vi varit på campus igen. Denna gången har vi tränat cancer på dagarna och på eftermiddagen/kvällen har vi tränat agility. I fredags åkte jag och Anniken ut och tränade och Hanna fick smaka på kycklinghalsar för första gången. Det var minst sagt populärt! Hon hoppade och studsade och for runt även där det inte fanns ngr hinder. Minsta lilla ljud från mig och hon kom som en raket! Snälla Anniken gav oss en påse med halsar som jag nu har med mig hem. Nästa gång hon åker till Norge ska hon köpa mer till mig.

På söndagkvällen åkte vi ut och körde ett träningspass till och då var även Kim med. Med Hanna har jag tränat däcket, att hoppa fler hinder på raken och tunnlar. Även den platta tunneln testade vi och med kycklinghalsar i fickan så var det inga problem. På söndagen varierade jag min belöning för jag vill inte att hon ska tröttna på kycklinghalsarna och det funkade bra det med.

Nu är jag grymt taggad på att fortsätta med agilityn och jag har gått med i shu igen så jag kan träna på brukshundsklubbens agilityhinder. Tyvärr är vädret inte speciellt lockande (snö och +3 grader) men vi har ju en hel del grunder som ska tränas in och det kan vi träna på hemma utan hinder.

På fredag åker vi upp igen men i  helgen är inte Anniken och Kim där. Dom är på agilitytränarutbildning hos Fanny & Tomas så jag kommer nog träna labb/rumssök på kvällarna istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi måste bli bättre på att åka iväg och träna agility oftare! Ett pass om dagen varje dag du är här, okej??

Hannibanni & Chippendale sa...

Absolut! det låter som en bra plan!