tisdag 17 november 2009

Dutti Matte

Igår var jag riktigt duktig. Jag gjorde två sorters hundgodis men jag undrar om jag inte blandade ihop det lite. Tonfiskgodset blev en hel plåt (det brukar det bara bli om jag gör dubbel sats) och vitfiskgodiset blev mkt mindre denna gången och nu kom jag till och med ihåg alla ingredienserna. Sist glömde jag ju äggen men det gjorde jag inte igår och då borde det väl bli MER godis nu? Vill varna för att det finns en hel del ben i fiskfiléerna!
Jaja Hanna gillade det och det är huvudsaken. Hon låg framför ugnen och väntade på att det skulle bli färdigt :) Hon skriker dock inte längre som hon gjorde försa gången. Det luktade ju SÅ gott!

Igår tog jag tag i tryckandet igen, har "bränt" in motiven i ramen idag och väntar just nu på att ramen ska torka. Sen ska jag trycka! Ska även beskikta (stavning?) ytterligare en ram så jag kan "bränna" in ett motiv på den oxå när den torkat ordentligt imorgon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat med godistillverkningen! Knepigt det där med benen, jag har aldrig hittat ett enda...undrar om vi köpt samma sort?

Promme ikväll? Jag behöver komma ut och röra på mig(bortskämd med att ha sluppit gå kvälls/eftermiddagsturerna mån+tis)! Helst skulle jag bara gosa ner mig i soffan med en filt och massa godis men så kan man ju inte ha det? I behov av trevligt promenadsällskap mao..

Hannibanni & Chippendale sa...

konstigt, jag har hittat flera ben i alla filéer..

Promme ikväll låter utmärkt! (har mejlat dig) Jag vill oxå bara gosa ner mig i soffan och äta godis så det blir super med promenadsällskap för man kan ju inte ligga på soffan och lata sig ;)

Anonym sa...

Hej. Hittade hit från klickerforumet (är BenganBus där).
Jag blev himla nyfiken på godisrecepten och om du får ut någon klarhet i vilka ingredienser som skall vara i vad, så får du gärna dela med dig till mig om dom inte är topphemliga ;-). Ha det toppen, Mvh Madde.

Hannibanni & Chippendale sa...

Hej!
Ursäkta sent svar men jag har inte varit hemma.

Recepten finns i hundtränaren!