tisdag 23 september 2008

Chip till vetten igen




På fredag ska Chip till vetten igen. Hans hjärtklaff stänger inte helt så vetten ska göra ultraljud på honom för att kolla om det är höger eller vänster sida. Det här går att medicinera och jag hoppas att det ska hjälpa. Det går lite upp och ner med honom nu, hostan kommer och går. Idag har han inte hostat ngt och i natt har det oxå varit lugnt.
Igår hade DH forumträff. Det var trevligt men hundarna tyckte att jag var jättetråkig, dom turades om med att knuffa på mig och gjorde allt för att jag skulle förstå att dom ville TRÄNA.
Chip har lärt sig ett nytt trick, eller nytt och nytt. Det är en variant av att dra av strumpan, nämligen att dra av vanten. Ngt som kan vara bra att kunna när det börjar gå åt kallare tider.
Hanna rullar runt för fullt. Vi har börjat träna på att vända (dvs när hon står framför mig ska hon vända sig om). Vi ska oxå försöka oss på lydnaden igen. Det går trögt men det beror väl på att jag tycker att det är ganska trisst att träna just lydnad...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka görfina hundar du har!
Och fina bilder på bloggen.
Ha en bra helg!