lördag 6 september 2008

Lugn lördag?

Såg fram emot en lugn och skön lördag idag, det ösregnar ute och jag har bakat hundgodis (ravioli, som jag inte kommer att göra igen). Igår gjorde jag det stora misstaget att inte träna med Hanna och det får jag sota för idag. På mindre än en timme har hon öppnat alla kökslådor, varit i soppåsen, tuggat sönder en plastgrej och rivit ut ngr böcker ur bokhyllan två gånger.

Igår gjorde jag tonfiskgodis till hundarna. Har hört att lever ska lukta väldigt illa så det har jag inte vågat ge mig in på så jag gjorde tonfiskgodis istället. FY F-N vad det luktade, Hanna var helt galen och tyckte att det luktade toppen. Hon sprang runt och tjöt så det blir nog ett bra träningsgodis =) Nästa gång ska jag dock se till att vara väldigt förkyld.

Jag håller på att lära Hanna att stå på bakbenen men det går lite trögt, vi kör med targethand men när jag tar bort handen så ser hon bara ut som ett stort frågetecken.

Chip har lärt sig ett nytt trick (skriver mer om det senare). Tänkte testa korvapportering med honom, det var länge sedan vi apporterade så det ska bli intressant att se om han minns.

Inga kommentarer: