torsdag 24 mars 2011

Träningssug!

Äntligen har jag fått motivation till att träna igen. Har varit väldigt dåligt med det den senaste tiden men efter att ha sett alla Kims träningsfilmer, delatgit i Susan Garretts webinars och en tripp till Trollhättan och Shadi har gjort susen (samt att solen skiner och det är ljust längre och längre på kvällarna).


I lördags var vi i sommarstugan och spårade, ett typiskt Hannaspår som gick jättebra. Det roligaste var på slutet när vi var på gräsmattan (snö) och så fort hon satte nosen i mitt fotspår så viftade hon på hela kroppen samtidigt som hon fortsatte framåt till nästa steg och då viftade hela kroppen igen. Det var mkt snår, balanserande och klättrande sånt som en viss liten rumän älskar. Jag ska försöka få till ett spår i veckan iaf.


I tisdags var vi hos Shadi och hälsade på. Lilla Adrian var jättesöt och snäll och Hanna tyckte att det var väldigt spännande och pussade honom flera ggr. Sheep snodde min smörgås (haha att jag inte lär mig att jag måste ha koll på min mat när jag äter) och så råkade hon hitta godiset som var i min jackficka så den var helt renslickad och tom när vi skulle gå ut.
Vi pratade, promenerade och planerade kurser. Vi bestämde att vi måste ses oftare och träna ihop och jag känner mig sugen på att träna lydnad och kanske t o m tävla.


Igår och idag har jag tittat på Susan Garretts webinars och blev inspirerad, så på eftermiddagen gick jag och Hanna ut och började träna inkallning. Jag har fått springa (och upptäckt att min kondition är urdålig), Hanna tyckte att det var skitkul och träningspasset avslutades med att hon fick springa och fara runt som en idiot i en STOR vattenpöl (tur att man har en svart hund..)
Ikväll har vi tränat på självkontroll och hon har bla fått kliva över godis, jag har kastat godis på henne, och hon är superduktig! Imorgon ska vi fortsätta med självkontroll och träna nosduttar.
Jag har anmält mig till en två dagars clinic med Morgan Spector och jag hoppas att vi kommer med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du har fått upp ditt träningssug!!(jag väntar fortfarande på mitt) Vi hänger på när vårvädret stabiliserat sig och det har blivit lite torrare och roligare ute..