måndag 17 maj 2010

Skam den som ger sig

Hanna har piggnat till och det med besked. Hon är piggare än någonsin känns det som och framförallt gillar hon helt plötsligt leksaker! Från att ha noll leksaksintresse till att nu knycka sakerna ur handen på mig.

Vi har tränat en hel del slalom i helgen och där har jag haft en kastad leksak som belöning och hon har tyckt att det har varit jättekul. Hon har sprungit, kampat och gett allt i leken. Jag har använt mig av ngr olika leksaker (fläta med päls, boll med kort flätsnöre, tennisboll och Stefs boll som hon tidigare knappt vågat ta i munnen). Vid ett tillfälle när hon inte fick leksaken drog hon i mina byxor istället och en gång i ärmen på jackan. Och heter man Hanna så lägger man självklart till lite egna moment när man fått tag på leksaken (som att rulla runt ett varv i gräset med leksaken i munnen innan man börjar kampa med matte)
Däremot tror jag inte att hon förstår riktigt att det är själva slalomen som är grejen för det går lite trögt men vem bryr sig när man har en lektokig Hanna, det är man inte bortskämd med.

Även frisbee har vi kört och det har funkat kanon! Förut tittade hon inte ens på frisbeen men nu springer hon glatt efter och hämtar.

Nu ska vi bara få det att fungera i andra miljöer oxå.

Tyvärr fick jag inte med mig kameran ut till landet (trodde att jag hade packat den men det hade jag visst inte...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan så kul att hon blivit så galen i att leka! :D