tisdag 11 maj 2010

Hormoner?

Streetsmart?

Känner att jag i nästan varje blogginlägg skriver att jag ska skärpa mig och blogga mera... och det går ju inget vidare måste jag erkänna. Tiden bara rinner iväg, det är snart sommar och jag undrar fortfarande vart våren tog vägen? Hur som helst, Hanna är inte riktigt i form. Hon är lugn och enkel att ha med sig (det borde ju vara positivt men jag saknar min skönsjungande och stirriga fröken) Hon skäller inte lika mkt på andra hundar och energin och nyfikenheten i hennes sökarbete är borta. Visst hon söker men inte lika noggrant och glatt som förut. Jag ska anteckna dessa dagarna i almanackan för att se om det kan ha med hormoner att göra, hon har ju livmodern kvar även fast hon inte löper (steriliserad) och jag börjar fundera på om jag ska kastrera henne (framförallt för att hon inte ska drabbas av tex livmodershalscancer (heter det så?) men jag har inte bestämt mig ännu.

Förra helgen träffade Hanna katt/kattungar för första gången. Vi var på kalas hemma hos min syster och Hanna blev kääär. Hon var så försiktig med kattungarna och tvättade den ena kattungen så att han somnade på rygg. Om Hanna fick bestämma hade hon nog gärna tagit med sig honom hem.

I mitten på förra veckan åkte vi ut till landet och tränade slalom. Själva slalomen gick väl sådär (för mkt viltstörning) men leken som jag hade som belöning gick över förväntan! Jag hade godisboll och fläta med päls på och hon for iväg efter bollen och kampade på riktigt ordentligt med pälsflätan. =)

Hannas sovstil, det ser inte så skönt ut men så här ligger hon ofta och sover.


Inga kommentarer: