torsdag 25 mars 2010

Utomhusträning

Idag bar det av till älskade volvoplanen för lite träning. Planen var bollvallning, frisbee samt lite trix mm. Bollvallning blev det inte mkt av, bollen gick sönder (tror jag eller så sitter proppen inte riktigt i för det var inte mkt luft i den när vi skulle sätta igång). Frisbeen gick inte heller så bra, hon sprang efter första gången men när hon kom fram trampade hon bara på den och strosade vidare åt ett annat håll. Hon hämtade den ngn gång men det var ingen glädje och ingen fart utan hon gjorde det mest bara för att jag bad henne. Det var ingen fart på henne eller intresse så jag lade frisbeen åt sidan (men jag har inte gett upp ännu).

Jag fick syn på en tennisboll (troligtvis den Villgott hade igår) och jag kastade iväg den och hon for iväg som en raket efter den! Jag kunde t o m ha den som belöning när vi tränade på trix. Jättekul! Jag kastade flera ggr och hon for iväg lika glatt hela tiden! Jag knyckte faktiskt bollen och tog med den hem, en sån rolig sak kan ju inte ligga ensam på en åker och skräpa...

Vi tränade lite trix, som att lyfta högerbaktass och vänster framtass samtidigt och det går framåt där oxå. Av en händelse fick hon in ett par exemplariska kryp och visade mig att det är superkul att krypa på en lerig åker. Hon var lagom ren och fin när vi kom hem. Vi tränade sitt kvar med inkallning och det var heller inga problem (förutom att jag höll på att sätta mig i leran när jag skulle springa ifrån henne på inkallningen) Är så lycklig över att det går och träna utan att frysa ihjäl ute igen och framförallt gillar jag att det bara blir ljusare och ljusare på kvällarna!

Jag var och köpte skinkstek billigt på Lidl som jag nu har kokat och snart ska jag torka det lite i ugn och ha som godis till Hanna. Till mig själv blir det persikohalvor med after eight och vispad grädde.

Inga kommentarer: