onsdag 13 augusti 2008

Kroppskontroll

Det blir inga bilder denna veckan för jag har glömt kameran på landet.. =(

Jag har börjat träna kroppskontroll med Hanna. Hon ska balansera på en stor sittkudde. Man får sig många goda skratt!! Kudden är ganska svår att ta sig upp på och nu det sista har hon börjat ta sats, hoppa och förhoppningsvis landa på kudden (men hon ramlar oftast ner).

Hannas slalom har blivit riktigt fin, nu ska jag lägga på ett kommando. Kontaktövningen går oxå bra, vi behöver lägga in lite störningar nu.

Chips träning går lite sämre. Hans hörsel har försämrats väldigt mkt. Han hör inte klickern längre så jag ska nog börja med en liten lampa istället. Han hör inte heller vad jag säger längre så alla kommandon får bli olika tecken som jag visar med händerna (det svåra är bara att komma ihåg vad jag använde för tecken..)

Jag väntar på att få hem lite träningsgrejer till hundarna. Bla en sele till Hanna (som jag ska ha när vi spårar) det stod att det skulle vara nästan omöjligt för hunden att ta sig ur (vilket låter som ljuv musik i mina öron, men det återstår ju att se om det även gäller för Hanna) sen beställde jag träningsgodis, en bok, en kong med snöre mm. Det dröjer väl en vecka innan jag får hem paketet.

Inga kommentarer: