torsdag 14 februari 2008

Hundarnas helvete

Hundarnas helvete finns här på jorden, det ligger i Rumänien. Kommunala hundstallar samlar in gatuhundar som sedan mördas med brutala metoder (värre än man kan tänka sig). Personalen är outbildad och hundarna avlivas utan lugnande. Ibland använder man diesel eller kloroform, ibland stryps dem genom att man drar ut deras huvuden genom burgallret, ibland skär man av benen på dem, ibland spänns dem fast för att "behandlas", ibland kremeras dem när hjärtat fortfarande slår. Många hundar lider svårt och under lång tid innan deras hjärta tillslut inte orkar slå längre. Det spelar ingen roll om hunden är gammal, ung eller havande. Alla går dem ett plågsamt öde till mötes.

Jag gråter och jag skäms över att vara människa när jag får höra att sånt här faktiskt händer. Det trodde jag inte, det är ju år 2008. Det värsta är att man låter det hända!! Man bryr sig inte om dessa underbara djur som hundar faktsikt är! När jag läser det här tittar jag på Hanna och är så tacksam för att hon är här hos mig. Hon kunde ju lika gärna ha hamnat på ett av dödstallarna och gått en plågsam död till mötes. Istället sitter hon här livs levande och kikar ut genom fönstret. Hon hade tur som blev fångad av rätt person.

Jag hoppas att fler får upp ögonen för det här och att vi får ett slut på detta djurplågeriet. Jorden kunde varit en underbar plats men tyvärr så är det inte så. Även om det ser mörkt ut just nu så måste man fortsätta hoppas. Hoppet är det sista som överger människan och tillsammans är vi starka!
Vill du hjälpa till? Gå in på www.daisyhope.se

2 kommentarer:

christin sa...

Tack för att du sprider ljus över situationen i Rumänien.
Och du; din sida och korten är verkligen fina!
Hälsar Christin, Daisy Hope

Hannibanni & Chippendale sa...

tack så mkt!