måndag 31 januari 2011

Bus i luften?

Idag när vi var ute och gick lunchrundan kändes det som att det låg lite bus (!) i luften mellan hundarna men vi var på ett olämpligt ställe för att ha dom lösa och tur var det för ngr minuter senare satte militärerna igång med skjutövningar och Hanna blev rädd och ville åka hem igen. Men vi åkte inte hem utan hon fick allt hänga med oss ut på en dryg timmes promenad och hon traskade på men med låg svans. Det är inte ofta som Hanna ställer sig vid bilen och är GLAD över att få åka hem.

En annan rolig sak som hände idag var att Hanna skulle gå upp till mig och Sheep som var på ovanvåningen (jag satt på golvet och grejade). Hanna skäller till på Sheep för att hon står i vägen (dörröppningen) och Sheep flyttar snabbt på sig. Hanna går fram till mig och sätter tassen över nosen och skäms <3 Hanna ÄR världens smartaste hund!

Imorgon hoppas jag på fint träningsväder för av misstag är påsen med kycklinghalsar tinade. DÅ hoppas jag att Hanna är på hugget i slalomträningen (för i helgen när vi skulle träna slalom hade hon intressantare saker för sig i dofternas värld...)

Nu har Sheep slocknat vid mina fötter. En trött sheltie är en bra sheltie ;)

Inga kommentarer: