torsdag 26 juni 2008

Aktiv semester

Om en vecka har jag semester!! Jag kommer hela tiden på massor med saker som jag vill träna med hundarna (tur att man har två st). Varje träningstillfälle med hundarna är SÅ roligt, jag har aldrig skrattat så mkt som jag gör nu sen jag började med klicker! Önskar att jag hade halkat in på klickerträningen mkt tidigare. Tänk vad mkt jag kunde lärt Chip då och Roger. Han skulle älskat det! Chip har lärt sig massor med nya saker sen vi började med klicker (han lärde sig ju saker genom locka med godis metoden oxå men inte lika snabbt och med sån glädje som han har nu). Roger fick ju tyvärr aldrig prova på denna underbara träningsmetod.

Har försökt mig på att planera lite vad vi ska träna under semestern nu framöver. Så här har jag iaf tänkt:

Hanna
De fyra övningarna vi fick av Malin häromdagen (det var kontakt, koppel, självförtroende och avslappning/massage)
Apportering
Få till balansen när hon står på händer
Grundfärdigheterna
Minisök
Spåra
Godissök i bilen
Syndiskriminering
Och ngt trick (som jag inte kommit på vad ännu)

Chip
Syndiskriminering
Spåra
Minisök
Godissök i bilen
Apporteringstrick
Backa
Och ngr mer trick
Grundfärdigheterna (men han kan en hel del av dom redan)
Stå på tre ben

Inga kommentarer: